Tuesday, November 22, 2005

No se confundan, AT&T voló!

Finalmente se consumió la fusión - en realidad adquisición - de la AT&T por parte de la SBC la cual pagó unos $16,000 millones. Considerando que el legendario nombre de lo que fuese alguna vez la mayor compañía de telecomunicaciones en el mundo, llegando a tener más de 130,000 millones en activos en el pico de su gloria, es mucho más vendible que el nombre SBC, ésta última optó por adaptar el nombre con un leve cambio en el logo.

Pero no se confundan, la AT&T tal como la conociamos desapareció victima de lo que Schumpeter cierta vez llamó la destrucción creativa del capitalismo...La lección que también nos enseña el destino de la AT&T, es que no existe tal cosa como una empresa "segura" de por vida, y por ende, los inversionistas/especuladores siempre debemos mantenernos atentos a los cambios tecnológicos, nuevas tendencias sociales y el cambiante ambiente competitivo...

He aquí el detalle en relación al cambio del nombre, cortesía de Ovum (www.ovum.com):

"SBC completes takeover of AT&T, and relaunches as at&t,
por Mike Cansfield

Late on Friday the news came through that SBC had gained the final approval necessary (in California) to complete its purchase of AT&T. Last month we had the final earnings call with the AT&T senior team, and on Friday the once mighty AT&T passed into history. AT&T is one of the most recognised brands in the world - not too far behind Coca-Cola.


SBC announced some weeks ago that the new company would take the AT&T name (quite right in our view), and on Friday it revealed the new logo would include a modified version of the globe used by AT&T (another pragmatic decision we applaud). But in doing so, it has been unable to resist the temptation to modify the globe and set the name typeface to lower case. Having made the right calls on the name and logo, to meddle with such an iconic logo seems odd to us. In some ways it is easy to get sentimental about the passing of AT&T.

AT&T was once as close to a blue-chip telco as you could get. But times change, and AT&T is not the only once-mighty company to fall (Marconi is another). No doubt others will follow too. We often talk about transformation in this industry - here is a real example."

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